سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 22
  • کل بازدیدها: 304056



*پرواز انتظار*





                                             

از جمله محورهاى مهمّى که در راستاى هدف «تبیین و تثبیت موضع امامت» مورد توجّه و اهتمام امام هادى علیه السلام بود، زیارت نیاکان خود، بویژه امیرمؤمنان علیه السلام و نیز اهمیّت ویژه قائل شدن براى «حائر مقدّس حسینى علیه السلام» به عنوان یکى از پایگاههاى مهمّ امامت بود؛ مرقد امامى که علیه جور وستمِ پیشوایان کفر، قیام کرده و در این راه به شهادت رسیده بود.
مسأله «زیارت» در فرهنگ شیعه از جایگاه معرفتى بلندى برخورداراست و این موضوع در هیچ مکتبى و در میان هیچ یک از فرقه‏هاى اسلامى به اندازه «تشیّع» مورد تأکید و سفارش قرار نگرفته است. و این بخاطر محتواى عمیق و آثار بسیار ارزنده‏اى است که در ابعاد، اعتقادى، اخلاقى و تربیتى، سیاسى و اجتماعى؛ بویژه اثبات حقّانیّت و تداوم جبهه «امامت» و تقویت عنصر «ولایت» و نیز روحیّه ستم ستیزى و «برائت» از دشمنان، بر آن مترتّب است. اهتمام و تأکید معصومین علیهما السلام بر حفظ و تقویت فرهنگ «زیارت» از یکسو، و سعى و تلاش دشمنان اهل بیت علیه السلام در طول تاریخ از زمامداران اموى و عباسى گرفته تا طاغوتهاى معاصر همچون پهلوى، صدّام حسین، آل سعود و ... براى محو آن، گواه روشن صحّت این ادّعاست.
از امام هادى علیه السلام مجموعه‏اى از «زیاراتِ» ارزشمند به یادگار مانده است که بدان وسیله‏ پدران بزرگوارش را زیارت مى‏کرد و به پیروانش دستور مى‏داد که امامان علیهما السلام را بدان کلمات زیارت کنند. این زیارتها سرشار از معارف گوناگون اسلام و دلائل حقانیت امامان علیه السلام و شایستگى آنان براى منصب خلافت اسلامى است. در ذیل به برخى از این زیارتها اشاره مى‏کنیم.

*زیارت جامعه

*زیارت امیر مومنان حضرت علی (ع)

*زیارت مادرش حضرت زهرا علیها السلام،

*زیارت امام حسین علیه السلام،

*زیارت کاظمین علیهما السلام،

*و تشویق پیروان خود به زیارت امام رضا علیه السلام و نیز زیارت حضرت عبدالعظیم حسنى در رى

تاریخ زندگانى امام هادى(ع)

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 91 خرداد 1 :: 6:41 عصر :: نویسنده : *پرواز انتظار*

.::بزرگترین مرجع کد آهنگ::. .::دریافت کد موزیک::.