سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 13
  • کل بازدیدها: 303774



*پرواز انتظار*




 1 dokhtar bachehaye naz post دختر بچه های ناز (3)

 

اما بهش تادلت بخواد جای خشیه ، هرچه آدم خوب وخشه توبهشته ، توصورت همه شون دره نورمباره ، همه جا پرازگل سرخ و محمدیه ، اماما هم اون جا ان ، هرچه که خشت ترش نی تو بهشته. نبادبری دنبالش، اقه که دلت بخوادجلوت حاضرمشه". ننه بزرگ برای هرکاری معتقد به ساعت سعد و نحس بود ، لباس نو را درشب جمعه می برید و می گفت "ساعت سنگینه بیشتر داش مکنه". " شوءچهارشنبه خوب نی ناخن بگیری" ، اما نمدونس چرا؟ "شوء یک شنبه وچهارشنبه نبادچخ بریسی" ، این قدرازاین خوب نیس هابه گوش ما خوانده بود که دیگر نیازی نبود امر ونهی کند ، کافی بود اگرکارخلافی انجام می دادیم بگه نکن خوب نیس ! ما واقعا ازشنیدن این کلمه وحشت می کردیم و از اون کارهرچه قدرهم که دوست داشتیم دست برمداشتیم ، این کلمه درذهن من وافسربارفرهنگی عجیبی پیداکرده بود، من هروقت آن را می شنیدم مفهوم بزرگترین خطا برایم تداعی می شد ، ترس تودلم می ریخت یاد جهنم وحشتناک می افتادم ، حالا حتما جای من هم اونجا خواهدبود ، یا بابا می میره ، یا گدا مشم شایدهم دسم خشک بشه یا کوربشم



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 تیر 29 :: 4:0 صبح :: نویسنده : *پرواز انتظار*

      بسم الله الرحمن الرحیم

الهى بحق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده.

الهى راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر.

الهى یا من یعفو عن الکثیر و یعطى الکثیر بالقلیل از زحمت کثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده.

الهى چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است.

الهى ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره اى و ما همه هیچکاره ایم و تنها تو کاره اى.

الهى واى بر من اگر دانشم رهزنم شود و کتابم حجابم.

الهى چون تو حاضرى چه جویم و چون تو ناظرى چه گویم.

الهى چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت.

الهى خودت آگاهى که دریاى دلم را جزر و مد است یا باسط بسطم ده و یا قابض قبضم کن.

الهى بسیار کسانى دعوى بندگى کرده اند و دم از ترک دنیا زده اند، تا دنیا بدیشان روى آورد جز وى همه را پشت پا زده اند این بنده در معرض امتحان درنیامده شرمسار است بحق خودت ثبت قلبى على دینک.

الهى ناتوانم و در راهم و گردنه هاى سخت در پیش است و رهزنهاى بسیار در کمین و بار گران بر دوش یا هادى اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین.

الهى از روى آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده ام از انس و جان شرمنده ام حتى از روى شیطان شرمنده ام که همه در کار خود استوارند و این سست عهد ناپایدار.

الهى رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم و تو از ما بگذر.

الهى عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه باید کرد.

الهى همه گویند خدا کو حسن گوید جز خدا کو.

الهى همه از تو دوا خواهند و حسن از تو درد.

الهى آن خواهم که هیچ نخواهم.

الهى ما را یاراى دیدن خورشید نیست، دم از دیدار خورشید آفرین چون زنیم.

الهى همه گویند بده حسن گوید بگیر.

الهى همه سرآسوده خواهند و حسن دل آسوده




موضوع مطلب :


سه شنبه 90 تیر 28 :: 8:27 عصر :: نویسنده : *پرواز انتظار*

 

 

مرابه صحرای کربلابردند
نشدزمن عملی آنچه آن سپه کردند
مراببخش فدایت که نیست تقصیری
خلاص کن تومرا زهرقیدوزنجیری
ولی چون ابوخلیق همه جنایتکاران صحرای کربلا رامی شناخت وحتی می دانست هرکسی چه جرمی مرتکب شده مختارگفت به شرطی تورا آزادمی کنم که همه آنهارا معرفی کنی وجرم هریک رابگویی ، وابوخلیق قبول کردکه بامختارهمکاری کنه. یاران مختاراسیر دیگری را آوردند ، ابوخلیق گفت اوهمان شمرمعروف است که سرازتن امام حسین جداکرد، یکی دیگرراآوردندگفت اومنقذبن مره عبدی است که فرق حضرت علی اکبرراشکافته است ، دیگری حکیم بن طفیل بودکه حضرت عباس راشهید کرد ،وآن دیگری گفت که حرمله است همان که گلوی علی اصغررادریده است . واین یکی خولی است که سرامام حسین را به نیزه کردوازکربلا به شام آورد ، بیشتر نقش این اشقیاء دستگیرشده رادائی محمد به تنهائی بازی می کرد ، اوچنان بامهارت خواری وذلت آنها رامجسم می ساخت که همه رابه وجدمی آورد ، اوبه خوبی نقاب ازچهره محیل ومکار آنها برمی داشت وازحیله هائی که برای فراراز مجازات به کارمی بردند مضحکه ای می ساخت ومردم را می خنداند ، مثلا وقتی درنقش شمربه حضورمختارآمد ، دائی محمد چهره اورا این گونه به تصویرکشید



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 90 تیر 28 :: 7:5 عصر :: نویسنده : *پرواز انتظار*

 

 

قصه سه خواهر زبون شُل
  
  
ننه بزرگ زن مومن وباخدائی بود ، هرنمازش چندساعت طول می کشید ، من اورا خیلی دوست داشتم ، حالا که آمده بودتاحمام زایمان رفتن مادرپهلوی ما بماند خیلی خوشحال بودم ، مادر در رختخواب خوابیده بود و خانه خیلی ساکت وکسالت بار شده بود . من وافسر ازبی حوصلگی دائم به هم می پریدیم و دعوا می کردیم، ننه بزرگ که حس می کرد ما از این وضع خسته شده ایم ، سعی می کرد با ترفندهای مختلف ماراسرگرم کند. مثلابرای اینکه محبت خواهرجدید دردلم جا کند، می گفت "خدا خیلی دوست مداشته که یه خواهر دگه داده دت ، مبادایه وقت روش دس بلن کنی ، این امانت خداس وغیظش مگیره دسُت خشک مشه ، به دختر ازگل نازکترنمشه گف ، ازقدیم گفته ان دختربه نازبنده، سقف به گازبنده . اصولا ننه بزرگ هرچه را می خواست بگوید با شعریا مثلی همرا ه می کرد ، نکات اخلاقی که می خواست بگوید با تخویف وتهدید ، یا تحبیب وتشویق همراه بود ، اصلا سبک تربیت اوبه این شیوه بود. یک بارکه ناصرمدادش را ازدوسر تراشیده بود باخشونت گفت:



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 90 تیر 28 :: 3:43 عصر :: نویسنده : *پرواز انتظار*

              

       

 

 

      بت‏پرستى‏

 

بت تندیسى است که بت‏پرستان به اشکال گوناگون مانند انسان، حیوان و ترکیبى از آن دو «3» از موادى مانند زر، سیم، سنگ، چوب، عاج و غیر آن «4» مى‏ساختند و به عنوان نمادى از معبود و ملجأ «5» غایب و جانشین خداوند و مساوى با او در                    

همه شئون «1» یا در عرض «2» او آن را مى‏پرستیدند و از او حاجت مى‏خواستند. در اصطلاح قرآن به پرستش هر موجود مادى یا غیر مادى «3» و حقیقى یا اعتبارى که انسانها معتقد «4» به تفویض شأنى از شئون یا نوعى از انواع هستى به آن باشند و براى تقرب به خداوند متعالى یا به جاى او به جهت عدم امکان پرستش خداى نامحدود «5»، آن را بپرستند بت‏پرستى گفته مى‏شود که شامل پرستش انواع بتها نظیر مجسمه، تصویر و نماد خورشید، ماه، ستاره، فرشته «6»، جن، انسان، حیوان، گیاهان و سایر موجودات طبیعى «7» مى‏شود؛ همچنین به پرستش هرچه غیر خداست که انسان را از توجه به خدا باز مى‏دارد بت‏پرستى اطلاق شده است. «8» باید توجه داشت حقیقت پرستش بدون اعتقاد به استقلال معبود در برابر خدا گرچه اندکى از استقلال، محقق نمى‏شود. «9»

در بیش از 30 آیه از آیات قرآن درباره نامها- عام و خاص- و اوصاف بتها سخن گفته شده است. «10»

واژه‏هایى که در قرآن بر بتها اطلاق شده عبارت است از:



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 90 تیر 28 :: 10:31 صبح :: نویسنده : *پرواز انتظار*
< 1 2 3 4 5 >> >

.::بزرگترین مرجع کد آهنگ::. .::دریافت کد موزیک::.